El sector de l’hostaleria es posiciona com un dels principals actors a l’hora d’abocar residus a la xarxa de sanejament.
Un restaurant produeix i posteriorment aboca a les canonades un índex de residus equiparable al d’una indústria o una comunitat de veïns. Un fet que pot comportar a llarg termini greus problemes de salubritat pública a causa d’una mala gestió dels conductes per on circulen tots aquests residus abocats, el clavegueram. Des de Netjet ens esforcem dia a dia per oferir un servei personalitzat als nostres clients, i ens veiem obligats a avisar dels perills d’un incorrecte manteniment de la xarxa de sanejament, els quals es poden agreujar si es tracta d’un restaurant de grans dimensions.
Com passa amb altres objectes que utilitzem quotidianament, com per exemple el cotxe, el més responsable és realitzar manteniments preventius amb una certa periodicitat per tal d’evitar problemes majors. Sempre ens han ensenyat que prevenir és millor que curar, i quan es tracta un agent tan important pel bon funcionament del restaurant, com són les canonades, no hi ha discussió possible. Un manteniment regular de la xarxa evitarà obstruccions parcials o totals, una lliure circulació dels residus, i un estudi progressiu de la desintegració dels nostres conductes.
Les coses venen quan menys les esperem per això pensem que la responsabilitat ha de ser més vigent que mai en un negoci que s’exposa al públic, quan s’ha d’assegurar un correcte manteniment de les canonades. No fer-ho, pot comportar el tancament del restaurant davant una inspecció sanitària. Un fet que només endarreriria l’inevitable, davant una avaria de característiques majors amb un cost de reparació en concordança. Siguis responsable, i assegura la salubritat pública. Les petites accions són les que més transcendeixen.